• Bel ons:070 325 5907
  • Spoed:0900 222 6333
Afspraak maken

De praktijk

Duurzame diergeneeskunde

In een duurzame diergeneeskunde zit het juiste dier op de juiste plaats, zodat de eigenaar en het dier "gelukkig" zijn met elkaar.
De eigenaar geeft het dier wat het nodig heeft en het dier is gezond zonder belastende aangeboren gebreken. De dieren veroorzaken anderen geen overlast. De dierenarts handelt volgens moderne vaktechnische inzichten.

Duurzame fokkerij

In een duurzame fokkerij staat het belang van het dier centraal. Aangeboren problemen komen weinig voor, doordat alleen met dieren gefokt wordt die geen schadelijke raskenmerken of erfelijke afwijkingen overdragen. Wij kunnen hierin adviseren.

Begeleiding door de dierenarts

De dierenarts biedt in de eerste plaats een goede begeleiding in alle levensfasen waardoor veel ziekte en ongemak wordt voorkomen. Onderzoek en behandeling vinden zoveel mogelijk plaats volgens moderne wetenschappelijke inzichten. Op die manier zijn de kansen op een snel herstel het best.

Bij medicijngebruik, vooral het gebruik van antibiotica, worden de voor- en nadelen zorgvuldig tegen elkaar afgewogen.
Bij besluiten over onderzoek of behandeling worden altijd de belangen van zowel het dier als de eigenaar meegewogen.

Om die doelen te bereiken neemt de praktijk deel aan kiesjedier voor het bestrijden van aangeboren gezondheidproblemen.
Daarnaast werkt de praktijk samen met andere praktijken voor het opzetten en onderhouden van een op ISO gebaseerd kwaliteitsysteem.

De praktijk is ook actief binnen de beroepsorganisatie met het opzetten van behandelrichtlijnen.

Een katvriendelijke praktijkvoering

Katten zijn geen kleine honden! De omgang met katten is daarom ook heel verschillend. Dit proberen wij te realiseren door het nemen van een aantal maatregelen in de praktijk, zoals het gebruik van rustgevende feromonen (Feliway), het aanbieden van schuttingsmogelijkheden in de opname en door kennis in de omgang met katten.

Een rustige benadering van een kat maakt een wereld van verschil uit. Het rechtstreeks in de ogen kijken en direct in de nek vastpakken kan voor de kat als zeer intimiderend overkomen en dan kan de kat zich willen verdedigen. Het is zelfs beter de kat zo min mogelijk vast te houden. Bepaalde lichaamstaal van de kat op tijd herkennen voorkomt escalaties. Agressie bij katten heeft eerder te maken met angst dan dominantie.

Opgenomen katten die niet eten, krijgen verschillende typen voer voorgeschoteld. Het voer wordt opgewarmd en sommige katten eten alleen in bijzijn van mensen die hen met de hand voeren. Onze paraveterinairen nemen de zorg voor opname patiënten op zich en passen de zorg aan aan iedere individuele kat. Indien een kat helemaal niet wil eten wordt de kat zelfs gevoerd door via de neus in een slangetje in de maag te brengen en op die manier voedsel direct in de maag te bezorgen.

Opname van dieren

Regelmatig nemen wij dieren op voor nader onderzoek en/of therapie. Hiervoor hebben we een opnamegedeelte waarbij honden en katten (en konijnen en knaagdieren) elkaar niet zien. Tevens zorgen wij ervoor dat katten zo min mogelijk stress ervaren door onder andere te werken met een rustgevende feromonenspray en gebruik te maken van schuttingmogelijkheden (zie Katvriendelijk).

Dieren in de opname worden elke dag een aantal keren door de dierenartsen nagekeken. Er is altijd een assistente achter aan het werk die de patiënten verzorgt en goed in de gaten houdt. Ook is er de mogelijkheid dat ze aan een infuus worden aangesloten om te zorgen dat ze niet uitdrogen. Een couveuse is aanwezig voor de dieren die een te lage lichaamstemperatuur hebben.

Bij bijvoorbeeld katten die een aantal dagen niet eten is het ook erg belangrijk dat ze bijgevoerd worden. Dit doen de assistentes in de opname drie keer per dag via een voedingssonde die via de neus direct in de maag wordt geleid. Op deze manier weten we in ieder geval dat ze genoeg eten binnen krijgen. Als katten chronisch niet zelfstandig eten is het ook mogelijk een 'vaste' slokdarmsonde te plaatsen. Op deze manier is het mogelijk dat de eigenaar thuis zelf gaat voeren totdat de kat wel weer zelf gaat eten. Konijnen worden met een voedingsspuit in de bek gevoerd.

Huisregels

  1. Openingstijden maandag tot en met vrijdag
    • de apotheek is geopend van 13.00 - 19.00
    • de praktijk is geopend van 8.00 - 19.30, behandeling volgens afspraak
  2. Bestellen dieetvoer
    • dieetvoer kan telefonisch of aan de balie besteld worden tijdens de openingsuren van de apotheek
    • er wordt vrijdag besteld: gelieve uw bestelling voor 12:00 door te geven.
  3. Verstrekken van medicijnen
    • voor sommige medicijnen, zoals ontwormingsmiddelen is geen recept nodig (vrije middelen)
    • receptplichtige middelen mogen alleen verstrekt worden tijdens of na een consult (UDA middelen)
    • herhaalrecepten of vervolgrecepten kunnen worden verstrekt na telefoonconsult (UDA middelen)
    • sommige middelen, zoals vaccinaties, mogen alleen door een dierenarts worden toegediend (UDD middelen)
  4. Telefoonconsult
    • het is mogelijk om een tijdafspraak te maken voor een telefoonconsult
    • het tarief voor het telefoonconsult is van tevoren op te vragen
  5. Afhalen van medicijnen en dieetvoeder
    • medicijnen en dieetvoeders zijn af te halen tussen 13.00 en 19.00
    • bestellingen dienen binnen 1 week te worden opgehaald
  6. Afspraken maken en afzeggen
    • afspraak is mogelijk met de dierenarts van uw keuze
    • afzeggen van een afspraak kan tot maximaal 24 uur van tevoren
    • bij niet nakomen van een afspraak kan de verloren tijd in rekening worden gebracht
  7. Tarieven en betaling
    • in de praktijk is een tariefoverzicht beschikbaar, vraagt u aan de dierenarts voor een kostenindicatie
    • er is een lijst beschikbaar met de betalingsvoorwaarden
    • onze cliënten worden geacht daarmee akkoord te gaan
  8. Dienstregeling
    • informatie over de dienstregeling is te krijgen via de website van de "Kring Haagse Dierenartsen" en via het praktijknummer 070-3255907 op de telefoonbeantwoorder
  9. Ontvangst nieuwsbrief/ e-mails
    • wij verzoeken u door te geven of u onze nieuwsbrief wilt ontvangen
    • ontvangst per e-mail doorgeven aan de balie of via de website
  10. Huisbezoek
    • in sommige gevallen kan consult plaatsvinden aan huis
    • de bezoektijd is afhankelijk van het verloop van de praktijkwerkzaamheden, hierover kunt u de dag zelf van tevoren contact opnemen

Goede doelen

Op de balie staan 3 spaarpotten

  • Eén is ten behoeve van de Egelopvang
  • Eén voor de Bond voor honden.
  • De derde is voor de stichting HOAT in Thailand.

Vanuit stichting HOAT hebben we twee biggen kunnen schenken aan Thaise boeren. Ze zullen luisteren naar de namen Fecundaatje en Suus, wat 'vruchtbaarheid' respectievelijk 'varken' betekent. Onlangs zijn er 2 biggen bij gekomen, Patria en Liesan, vernoemd naar 2 bekenden. We willen iedereen hartelijk bedanken, mede namens de Thaise boeren! Wilt u meer informatie over stichting HOAT, die arme boeren in noordoosten van Thailand helpt door ze biggen te schenken, dan kunt u kijken op www.geefeenbig.nl.

Contactinformatie praktijk

Dierenkliniek Thorbeckelaan

Terug
  • Ma
    8:00 - 19:00 uur
  • Di
    8:00 - 19:00 uur
  • Wo
    8:00 - 19:00 uur
  • Do
    8:00 - 19:00 uur
  • Vrij
    8:00 - 19:00 uur
  • Za
    Gesloten
  • Zo
    Gesloten

Contactinformatie bij spoedgevallen

Bel a.u.b.:

0900 222 6333
Terug

Vind ons hier:

Thorbeckelaan 358 2564 BZ Den Haag
ontvang een routebeschrijving via Google Maps
Terug

Bel a.u.b. dit nummer bij spoedgevallen:

0900 222 6333